پایگاه خبری فرنام
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • افتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • دکوراسیون و معماری
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • افتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • دکوراسیون و معماری
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
پایگاه خبری فرنام
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

اعطای 100 درصد تسهیلات تا بیش از 3 میلیارد ریال فروشگاه “سام” به متقاضیان فرانچایز

نوامبر 25, 2023
0

فرانچایز یا نمایندگی

گروه فروشگاه های زنجیره ای سام ، در نظر دارد با نگرش توسعه بازار از محل مزیت های رقابتی برند سام و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت های شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقمند به ایجاد کسب وکار زنجیره ای ، اقدام به جذب تعداد محدودی نمایندگی فرانچایز در سطح کشور نماید.
نگاهی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف نشان می‌دهد که اکثر این فروشگاه‌ها وام‌های چند صد میلیونی با بازه پرداخت چند ساله و سود بسیار کم دارند. برخی از این فروشگاه‌ها حتی در زمینه تجهیز مکان نیز کمک بسیار قابل توجهی می‌کنند.

این روزها فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف در حال واگذری حق امتیاز شعبه یا همان فرانچایز به خرده فروشان محلی و هر کس دیگری که شرایط لازم را داشته باشند هستند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف شرایط متنوع و متفاوتی برای واگذاری فرانچایز یا شعبه دارند.

در چنین شرایطی پرسشی که پیش روی خرده فروشان محلی و دیگر علاقمندان به کسب فرانچایز قرار دارد این است که سود بیشتر در انتخاب کدام مسیر است؛ یک مغازه صد در صد مستقل یا دریافت فرانچایز از یک فروشگاه معروف؟

سعیدشبانیان، متخصص استراتژی کسب و کارهای کوچک که در حوزه کارآفرینی و امور مالی مشاغل کوچک فعال است معتقد است که باید نقاط ضعف و قوت فعالیت به عنوان یک فرانچایز را به دقت بررسی کرد و بعد با توجه به ظرفیت‌ها دست به انتخاب زد.

وی با اشاره به جذابیت فرانچایز نسبت به شروع مستقل یک کسب و کار کوچک این انتخاب را دارای مزایایی می‌داند، اما تاکید می‌کند که نباید فکر کرد گرفتن فرانچایز تضمین کننده موفقیت صد در صدی است.

به گزارش پایگاه خبری فرنام، در این گزارش با هم نگاهی به مزایای و معایب فرانچایز از نگاه مهندس سعیدشبانیان خواهیم داشت و آن را با شرایط فرانچایزها به خصوص در حوزه فروشگاه زنجیره‌ای مقایسه می‌کنیم.

مزایای فرانچایز

آیا به کسب فرانچایز یک برند خاص علاقمند هستید یا می‌خواهید کسب و کار خود را به هر دلیل با یک فرانچایز خاص شروع کنید؟ فارغ از انتخاب برند و مزایای خاص آن گرفتن فرانچایز مزایای عمومی خاص خود را دارد.
چطور بیت کوین بخرم؟ از کجا شروع کنم؟

حذف مرحله راه اندازی و کاهش هزینه‌ها

مشکل ترین بخش داشتن یک کسب و کار مسلماً در مرحله راه اندازی آن است، جایی که شما باید یک طرح کسب‌وکار بنویسید، تحقیقات بازار انجام دهید، حداقل محصول با دوام ایجاد کنید، آن محصول را آزمایش کنید و سپس فرصت و تهدیدها را بسنجید. خرید حق امتیاز به شما کمک می کند از این بخش صرف نظر کنید. فروشگاهی که به شما فیک روز تبلیغات تلویزیون را نگاه کنید. از دیلی مارکت تا افق کوروش و رفاه هر روز چندین و چندبار بار شاهد جذاب‌ترین تبلیغات ممکن هستید. یک فروشگاه محلی ساده هرگز به چنین سطحی از تبلیغات نمی‌رسد.فروشگاههای زنجیره ای سام درصدد تبلیغاتی نوین با جذب حداکثری است

معایب فرانچایز

با وجود این مزایای قابل توجه و خوب، فرانچایز معایب یا محدودیت‌هایی نیز دارد که باید به آن آگاه باشید تا بتوانید انتخاب درستی نسبت به امکانات و علائق خود داشت باشید.

شما باید به قیمت‌های مصوب فرانچایز، الگوهای فروش، تخفیف‌های دسته جمعی و دیگر قواعد ابلاغی از سوی سازمان اصلی پایبند باشید. البته این مسئله الزاما بد نیست، ولی شاید مورد علاقه شما نباشد. از طرف دیگر اگر اتفاقی برای برند فرانچایز رخ دهد شاید به پای شما هم نوشته شود.البته گروه سام با توجه به آموزش های لازم و ایجلد خط مشی روشن این مشکل را حل کرده است با این وجود در مورد فرانچایزهای ایرانی، به خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

همانطور که می‌بینید معایب فرانچایز در مقایسه با مزایای آن به قدری کم است که اصلا به حساب نمی‌آید. حجم استرس و فشاری که با گرفتن فرانچایز از روی دوش مغازه‌دار برداشته می‌شود و امکاناتی که در دسترسش قرار می‌گیرد اصلا قابل قیاس با محدودیت‌های اندک این کار نیست.

تنها در یک نمونه فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور ۳۱۰۰ شعبه دارد که بیش از این نیمی از آن‌ها به شکل فرانچایز اداره می‌شوند. همین مسئله نشان می‌دهد که فرانچایز چه ویژگی‌های مثبت و جذابی برای سرمایه‌گذاران و مشاغل محلی دارد.

در مجموع فرانچایز به خصوص با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخل کشور گزینه مطلوبی برای دو گروه است. گروه اول کسانی است که دنبال شروع یک کسب‌وکار با ریسک کم هستند و گروه دوم کسانی هستند که می‌خواهند خرده فروشی خود را توسعه دهند و حسن شهرت محلی خود را با کمک یک برند مشهور تقویت کنند.

برچسب ها: برند سامتسهیلات 300 میلیونی سامسعیدشبانیانفرانچایزفروشگاه های زنجیره ای سام
اشتراک‌گذاری297توئیت186
Advertisement Banner

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

دسته بندیها

  • اجتماعی (446)
  • افتصادی (541)
  • بهداشت و سلامت (56)
  • دکوراسیون و معماری (17)
  • سایر اخبار ویژه (42)
  • سیاسی (225)
  • فرهنگی و هنری (60)
  • فناوری (534)
  • گردشگری (21)
  • ورزشی (8)
  • ویژه (219)
لینک ها: | ولوزماجور | تارپودکارپت | کتیرو | دالمیکر | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | دکمه ساز | آیگاز | ایرانی بازی | حصیریاب | ماهیکاران | فیشمیش | چکش هیدرولیک | چرمشوز | زیراندازآنلاین | فریزرز | نباتشیرین | داگی | دکمه ساز | آیگاز | چوبیجات | جاکلید | جورابکده | اوگاز | ایرانواش | Arad Branding
  • خانه
  • درباره ما
  • آرشیو
  • تماس با ما
ما را دنبال کنید:

همه حقوق این سایت برای پایگاه خبری فرنام محفوظ است. فرنام نیوز مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • افتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • دکوراسیون و معماری
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری

همه حقوق این سایت برای پایگاه خبری فرنام محفوظ است. فرنام نیوز مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.